Wymiana i zwrot towaru, reklamacje
Wymiana i zwrot towaru
Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu towaru w ustawowym terminie (§ 1829 Kodeksu Cywilnego), 14 dni od otrzymania towaru. Termin ten ma na celu zapoznanie się w rozsądnym zakresie z charakterem, właściwościami i funkcjonalnością towaru.
Kupujący ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni składając pisemne wyjaśnienie na adres e-mail info@bagatelier.cz lub załączając niniejszy Formularz wymiany i zwrotu towaru. Towar musi zostać zwrćony sprzedającemu w przeciągu 14 dni od zawiadomienia o zwrocie towaru.
Adres sprzedającego do zwrócenia towaru:
Top sound s.r.o. (bagatelier.cz), Sofijské náměstí 3400/6, 143 00 Praga.
Towar musi zostać zwrócony nieużywany, nienoszony, nieuszkodzony, włącznie ze wszystkimi akcesoriami (zawieszki do torebek, długie paski, pudełka i torby do przechowywania itp.) oraz oryginalnymi metkami. Jeżeli zamówienie zawierało gratisowy upominek związany z wartością zamówienia lub konkretny produkt, przy zwrocie towaru konieczne jest odesłanie kompletnego zamówienia - włącznie z upominkiem związanym z zamówieniem. Upominek można zachować jedynie po zapłaceniu jego ceny sprzedaży.
Po przy zwrocie i wymianie towar musi być zapakowany w odpowiedni sposób do transportu, aby zapobiec uszkodzeniu lub pogorszeniu jego stanu. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że w przypadku zwrotu lub wymiany towaru ponosi koszty odesłania towaru do sprzedawcy.
Jeśli zwracany towar jest uszkodzony z powodu naruszenia obowiązku kupującego, sprzedającemu przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania za zmniejszenie wartości towaru spowodowane obchodzeniem się z towarem w sposób inny niż konieczny do zapoznania się z charakterem towaru i jego zwrócenie.
Sprzedający zobowiązany jest zwrócić kupującemu nie później niż 14 dni od zawiadomienia o zwrocie towaru kwotę odpowiadającą cenie towaru oraz opłaconym kosztom jego dostawy. Jeśli sprzedający oferuje kilka opcji transportu towaru, jest zobowiązany do zwrotu kosztu najtańszej z nich. Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu środków przed otrzymaniem zwracanego towaru.
Sprzedający zwraca środki na konto wskazane przez Kupującego lub w przypadku płatności online kartą na kartę, którą dokonano płatności. Sprzedający nie przyjmuje zwracanego towaru wysłanego za pobraniem ze względu na kontrolę.
Reklamacje i zasady reklamacji
OGÓLNE ZALECENIA
Okres gwarancji wynosi 24 miesiące od zakupu przedmiotu i jego odbioru. Ewentualne reklamacje będą rozpatrywane zgodnie z procedurą reklamacyjną spółki Top sound s.r.o. i porządkiem prawnym obowiązującym w Republice Czeskiej.
- Towar można reklamaować przesyłając go lub przynosząc osobiście po wcześniejszym umówieniu się na adres Top sound s.r.o. (bagatelier.cz), Sofijské náměstí 3400/6, 14300 00 Praga - Modřany.
- W przypadku reklamacji w ciągu 6 miesięcy od zakupu, skontaktuj się z nami pod adresem info@bagatelier.cz z opisem i zdjęciem wady, na podstawie których zapewnimy transport reklamowanego towaru na nasz koszt.
- Przesyłka z reklamowanym towarem musi być odpowiednio zapakowana do transportu. Nie ponosimy odpowiedzialności za szkody spowodowane transportem towaru w niewłaściwym opakowaniu lub w wyniku nieprawidłowego obchodzenia się z towarem, a wady te nie są objęte udzielaną gwarancją.
- Do reklamowanego towaru dołącz szczegółowy opis wady, dane kontaktowe i dowód zakupu lub wyślij e-mail na adres info@bagatelier.cz.
- Towar musi być kompletny, włącznie ze wszystkimi częściami dostawy.
- Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi maksymalnie 30 dni od daty otrzymania towaru przez sprzedającego.
Okres gwarancji i żywotność produktu to różne pojęcia i mogą się różnić, żywotność produktu zależy od intensywności i sposobu użytkowania produktu i dlatego nie zawsze jest taka sama jak okres gwarancji.
Gwarancja nie dotyczy następujących przypadków:
- uszkodzenie mechaniczne
- niewłaściwe użytkowanie, korzystanie w celu innym niż ten, do którego produkt jest przeznaczony;
- narażenie towaru na nadmierne obciążenie
- nadmierne zużycie spowodowane intensywnością użytkowania i umyślnym uszkodzeniem
Postępowanie reklamacyjne oraz niniejsze zalecenia i instrukcje są uregulowane i oparte na obowiązujących przepisach prawa, w szczególności nr 89/2012 Sb. Kodeks Cywilny z późniejszymi zmianami i nr 634/1992 Sb. w sprawie ochrony konsumentów, z późniejszymi zmianami.